Հեղինակային երգի երեկո և մարդկային փոխհարաբերություն...

Հեղինակային երգի երեկո և մարդկային փոխհարա...

Հուլիսի 29-ին ԱՀԹ առաջնորդանիստ Ս. Սարգիս եկեղեցու բակում տեղի ունեցավ հանդիպում հնագետ և հեղինակ-կատարող Արմինե Հայրապետյանի հետ՝ Ընտրու... Կարդալ ավելին »

«Մենք մեր զինվորի կողքին ենք». դրամական աջակցությու...

«Մենք մեր զինվորի կողքին ենք». դրամական ա...

Հուլիսի 29-ին Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Բ Ամենայն Հայոց Հայրապետի օրհնությամբ և Տ. Նավասարդ արքեպիսկոպոս Կճոյանի նախաձեռնությամբ իրականացվող Մեն... Կարդալ ավելին »

ԱՀԹ Արևշատի Ս. Աստվածածին եկեղեցու օծման 9 ամյակը

ԱՀԹ Արևշատի Ս. Աստվածածին եկեղեցու օծման 9...

Հուլիսի 23-ին լրացավ ԱՀԹ Արևշատի Ս. Աստվածածին եկեղեցու վերաօծման 9-րդ տարին: 2006 թ. Սրբալույս մյուռոնով այն կրկին հոգևոր կյանքի սպասավո... Կարդալ ավելին »

ԱՀԹ Մալաթիայի Ս. Աստվածածին եկեղեցում մկրտվեց հաշման...

ԱՀԹ Մալաթիայի Ս. Աստվածածին եկեղեցում մկրտ...

Հուլիսի 23-ին ԱՀԹ առաջնորդական փոխանորդ գերաշնորհ Տ. Նավասարդ արքեպիսկոպոս Կճոյանի օրհնությամբ Մալաթիայի Ս. Աստվածածին եկեղեցում մկրտվեց ... Կարդալ ավելին »

«Մենք մեր զինվորի կողքին ենք». դրամական աջակցությու...

«Մենք մեր զինվորի կողքին ենք». դրամական ա...

Հուլիսի 22-ին Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Բ Ամենայն Հայոց Հայրապետի օրհնությամբ և Տ. Նավասարդ արքեպիսկոպոս Կճոյանի նախաձեռնությամբ իրականացվող՝ Մե... Կարդալ ավելին »

«Արարատյան քննարկումները» Զորավոր Ս. Աստվածածին եկեղ...

«Արարատյան քննարկումները» Զորավոր Ս. Աստվա...

Հուլիսի 18-ին՝ երեկոյան, ԱՀԹ առաջնորդական փոխանորդ գերաշնորհ Տ. Նավասարդ արքեպիսկոպոս Կճոյանի օրհնությամբ տեղի ունեցավ Արարատյան քննարկու... Կարդալ ավելին »

Տ. Նավասարդ Սրբազանի պատասխանը ճամբարակցի երեխաների ...

Տ. Նավասարդ Սրբազանի պատասխանը ճամբարակցի ...

Հուլիսի 17-ին Արարատյան Հայրապետական թեմի առաջնորդական փոխանորդ գերաշնորհ Տ. Նավասարդ արքեպիսկոպոս Կճոյանի օրհնությամբ թեմի մի խումբ երիտ... Կարդալ ավելին »

Բացօթյա երեկոյան զրույց Զորավոր Ս. Աստվածածին եկեղեց...

Բացօթյա երեկոյան զրույց Զորավոր Ս. Աստվածա...

Հուլիսի 18-ին` ժամը 21:00-ին, ԱՀԹ Զորավոր Ս. Աստվածածին եկեղեցու բակում ՀՀ Հնագիտության և ազգագրության ինստիտուտի տնօրեն Պավել Ավետիսյանը... Կարդալ ավելին »

«Խորացնել կապը ազգային ինքնության և Մայր Հայրենիքի հ...

«Խորացնել կապը ազգային ինքնության և Մայր Հ...

Հուլիսի 15-ին Արարատյան Հայրապետական թեմի առաջնորդական փոխանորդ գերաշնորհ Տ. Նավասարդ արքեպիսկոպոս Կճոյանի գլխավորությամբ թեմի երիտասարդն... Կարդալ ավելին »

Դրամական աջակցություն ստացան I խմբի զինհաշմանդամները

Դրամական աջակցություն ստացան I խմբի զինհաշ...

Հուլիսի 15-ին Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Բ Ամենայն Հայոց Հայրապետի օրհնությամբ և ԱՀԹ առաջնորդական փոխանորդ գերաշնորհ Տ. Նավասարդ արքեպիսկոպոս Կճո... Կարդալ ավելին »

Քրիստոսի Պայծառակերպության տոնն Արարատյան Հայրապետակ...

Քրիստոսի Պայծառակերպության տոնն Արարատյան ...

Ավանդույթները ժողովրդի մշակույթի կարևոր մասն են կազմում, և դրանց միջոցով է, որ կարելի է պատկերացում կազմել տվյալ ժողովրդի, նրա պատմության... Կարդալ ավելին »

Նավասարդ Սրբազանն օրհնեց Ոսկե ծիրանը

Նավասարդ Սրբազանն օրհնեց Ոսկե ծիրանը

Հուլիսի 12-ին ԱՀԹ Երևանի Ս. Աննա եկեղեցում մեր Տեր Հիսուս Քրիստոսի Պայծառակերպության տոնի առթիվ Ս. Պատարագ մատուցվեց ԱՀԹ առաջնորդական փոխ... Կարդալ ավելին »

ԱՀԹ երիտասարդները Վարդավառը տոնեցին ազգային ավանդույ...

ԱՀԹ երիտասարդները Վարդավառը տոնեցին ազգայի...

Հուլիսի 11-ին Արարատյան Հայրապետական թեմի առաջնորդական փոխանորդ գերաշնորհ Տ. Նավասարդ արքեպիսկոպոս Կճոյանի օրհնությամբ թեմի երիտասարդաց մ... Կարդալ ավելին »

Նահապետի և տանտիկնոջ տեղն ու դերը հայկական ավանդական ընտանիքներում

Նահապետի և տանտիկնոջ տեղն ու դերը հայկական ավանդական ընտանիքներում

Նահապետական  գերդաստանը  կամ ընտանիքը ձևավորվել  է մայրական տոհմի քայքայումից հետո, երբ հասարակական կյանքի այլ բնագավառներից բացի տղամարդն իր ձեռքն է վերցրել նաև ընտանիքի ղեկավարությունը: Այն  նախապես  ընդգրկել է  հայրական  կողմից  միևնույն  նախնուց սերած  4-5  սերունդ:

Կարդալ ավելին »
Աշխարհաքաղաքական կողմնորոշման դեգերումները որպես արտագաղթային մտածողության սինդրոմ

Աշխարհաքաղաքական կողմնորոշման դեգերումները որպես արտագաղթային մտածողության սինդրոմ

Էս ծանր ձևակերպման տակ խոստանում եմ մտքերս դասավորել հնարավորինս պարզ ու կրճատ, բայց զգացմունքներից մաքրել, զատել դրանք չեմ կարող: Ես քաղաքագետ չեմ, ոչ էլ մերօրյա ամենագետ-փորձագետ, էն, ինչ պիտի ասեմ, լռելու անհնարինությունից է, երբ պիտի գլուխդ կախ քո գործին լինես, քո բաժին պարտականություններին, բայց իրականությունը, ցավի բնական ճիչդ կորզելով, ստիպում է նաև խոսել:

Կարդալ ավելին »
Փոքր եկեղեցու մեծ խնդիրները

Փոքր եկեղեցու մեծ խնդիրները

Աշխարհարարման առաջին իսկ օրից պարզ էր, որ մարդը չի կարող  լիարժեքորեն երջանիկ լինել, քանի դեռ միայնակ է և չունի կողակից, իր հիացմունքն ու թախիծը կիսող մարդ, ընկեր, աջակից.  ընտանիք ունենալու երջանկությունն առաջին նվերն էր, որ Աստված ընծայեց մարդուն: Ընտանիքը փոքր եկեղեցի է՝ վկայում են եկեղեցու հայրերը:

Կարդալ ավելին »
Մայրի՛կ, մի՛ սպանիր ինձ

Մայրի՛կ, մի՛ սպանիր ինձ

Այսօր մեր առօրյա կյանքում սովորական (ցավ ի սիրտ) երևույթ է դարձել հղիության արհեստական ընդհատումը՝ ամուսինների հանցավոր փոխհամաձայնությամբ. փոխհամաձայնություն, որով Աստծո` մեզ ընծայած շնորհը ինքներս մերժում ենք մեզանից` քրիստոնյա կոչվելով, և դժոխք դարձնելով Աստծո պարգևած երկիրը:

Կարդալ ավելին »
Կրոնի դերը նշանավոր մարդկանց կյանքում

Կրոնի դերը նշանավոր մարդկանց կյանքում

«Տեր իմ, ես խնդրում եմ ոչ թե բարեբախտություն, բարիք, առատություն, այլ Քո բարի կամքը: Քեզնից ես խնդրում եմ այն նույն գթասիրությունն ու ողորմածությունը, որ Դու ցուցաբերեցիր խաչին գամված ավազակի հանդեպ»:

Կարդալ ավելին »
Ընտանիք և ընտանեկան խնդիրներ

Ընտանիք և ընտանեկան խնդիրներ

 «Հայ երիտասարդն ու իր հոգևոր մտահոգությունները» խորագրի ներքո երիտասարդներին հուզող շատ հարցերի պատասխաններ իրենց լուծումները կստանան մայրաքաղաքի տարբեր եկեղեցիների Երիտասարդաց միությունների օգնությամբ:

Կարդալ ավելին »
Ծխելու ֆիզիկական և հոգևոր վնասները

Ծխելու ֆիզիկական և հոգևոր վնասները

Ինչո՞ւ է ծխելը դիտվում որպես մեղք: Վնասո՞ւմ է արդյոք այդ սովորությունը հոգուն: Հոգու տարաբնույթ հիվանդությունները Եկեղեցու հայրերը բնորոշում են «կիրք» հասկացությամբ: Հայտնի են կրքերի մի շարք դասակարգումներ: Մարդու մեջ միավորված են մարմնավորն ու հոգևորը, հետևաբար կրքերը նույնպես լինում են և մարմնական և հոգեկան:

Կարդալ ավելին »
Ավելին »
Ազգայինի վերականգնումը՝ ինքնությունը պահպանելու հուսալի ուղի

Ազգայինի վերականգնումը՝ ինքնությունը պահպանելու հուսալի ուղի

1915-ի Ցեղասպանությունն ուղեկցվել է մեր բազմաթիվ ազգային արժեքների ոչնչացմամբ և կողոպուտով: Եվ այսօր  նրանք ջանում են նենգափոխել պատմությունը և իրենց վերագրել մեր մշակույթի բազմաթիվ երևույթներ, այդ թվում՝ տարազը: Ինչպե՞ս է ծագել ու զարգացել հայկական տարազը:

Կարդալ ավելին »
Նրանց կարելի է անվանել նվիրյալներ…

Նրանց կարելի է անվանել նվիրյալներ…

Հայաստանի առաջին հանրապետության օրվա առթիվ Արարատյան Հայրապետական թեմի «Ծաղկազարդ» համախմբի գեղարվեստական ղեկավար, օպերային երգչուհի Լիլիթ Գրիգորյանը ՀՀ Նախագահ Սերժ Սարգսյանի կողմից արժանացավ երեխտագիտության մեդալի: Թե ինչպես ձևավորվեց համախումբը, ինչ ընթացք ունեցավ, պատմում է Լիլիթ Գրիգորյանը:

Կարդալ ավելին »
Դավիթ Նավասարդյան. «Անհրաժեշտ է ընթերցել Ս. Գիրքը, աղոթել և հավատալ մեր Տեր և Փրկիչ Հիսուս Քրիստոսին»:

Դավիթ Նավասարդյան. «Անհրաժեշտ է ընթերցել Ս. Գիրքը, աղոթել և հավատալ մեր Տեր և Փրկիչ Հիսուս Քրիստոսին»:

Qahana.am կայքի այս շաբաթվա հյուրն է «Մոշն Թայմ» ընկերության հիմնադիր տնօրեն Դավիթ Նավասարդյանը:

Կարդալ ավելին »
«Միակ վայրը, որտեղ կարող ես թեզ թույլ տալ չխաղալ՝ հոգևոր տիրույթն է». Վահան Արծրունի:

«Միակ վայրը, որտեղ կարող ես թեզ թույլ տալ չխաղալ՝ հոգևոր տիրույթն է». Վահան Արծրունի:

Ե՞րբ զգացիք Աստծո զորությունը:
Երբ ապրում ես եկեղեցու բակում, ոչինչ չի մնում անել, քան դառնալ այդ եկեղեցու հավատավոր զավական ու հետևորդը և կրել այդ զորությունը գիտակցաբար: 
Աստծո զորությունը միշտ էլ ուղղորդում է հավատացյալին՝ անկախ նրանից նա զգում է դա, թե՝ ոչ: 
21 տարեկանում մկրտվեցի՝ զգալով մկրտության խորհուրդի իմաստն ու անհրաժեշտությունն ու կարևորությունը: Այն ժամանակ շատ քչերն էին այդ քայլին գնում, որովհետև հասարակության կարծիքը միանշանակ չէր: Սակայն ինձ դա չմտահոգեց:

Կարդալ ավելին »
Արմեն Մաղաքյան. «Շատ կարևոր է Հայ Առաքելական եկեղեցու հետևորդ լինելը, հավատքի մեջ զորանալը, աղոթելը, Ս. Գիրք ընթերցելն ու Աստծուն շնորհակալ լինելն այն բոլոր շնորհների համար, որ Նա մեզ պարգևել է»:

Արմեն Մաղաքյան. «Շատ կարևոր է Հայ Առաքելական եկեղեցու հետևորդ լինելը, հավատքի մեջ զորանալը, աղոթելը, Ս. Գիրք ընթերցելն ու Աստծուն շնորհակալ լինելն այն բոլոր շնորհների համար, որ Նա մեզ պարգևել է»:

Արարատյան Հայրապետական թեմի թեմական խորհրդի անդամ եք: Ի՞նչ աշխատանքներ են կատարվել, ի՞նչ ծրագրեր կան ապագայում:


Բարեգործական ծրագրեր իրականացնելիս, հատկապես այն ծրագրերը, որոնք կատարվում են ի պայծառություն Հայ Առաքելական եկեղեցու, առաջնորդվում եմ մեր Տեր և Փրկիչ Հիսուս Քրիստոսի հետևյալ պատվիրանով. «Երբ դու ողորմություն անես, թող քո ձախ ձեռքը չիմանա, թե ինչ է անում քո աջը»: Տա Աստված, որ միշտ կարողանանք մեր մասնակցությունը բերել մեր եկեղեցու շենացման գործին:

Կարդալ ավելին »
Տարոն Մարգարյան. «Կարծում եմ, մարդկային կյանքն ինքնին յուրօրինակ զրույց է Աստծու հետ. մեր վարքը, մեր գործերն այդ զրույցի դրսևորումներն են»

Տարոն Մարգարյան. «Կարծում եմ, մարդկային կյանքն ինքնին յուրօրինակ զրույց է Աստծու հետ. մեր վարքը, մեր գործերն այդ զրույցի դրսևորումներն են»

Որպես Երևանի քաղաքապետ, որքանո՞վ եք կարևորում եկեղեցի կառույցի դերը մեր քաղաքում:
Հայ ժողովուրդն աշխարհի թերևս եզակի ժողովուրդներից է, ում կյանքում եկեղեցին իսկապես բացառիկ նշանակություն ունի: 

Կարդալ ավելին »
Ավելին »

Ինչպե՞ս հասկանալ այս տողերը. «Իսկ Ես ձեզ ասում եմ. չարին հակառակ չկանգնել. այլ եթե մեկը քո աջ ծնոտին ապտակ տա, նրան մյուսն էլ դարձրու» (Մատթ. 5: 39):

Այսօր Քրիստոսի այս պատվիրանը, ցավոք, մեկնաբանվում է չափազանց թյուր ձևով: Իսկ այն ընդամենը խոսում է բռնությանը բռնությամբ պատասխանելու անմտության մասին, երբ խոսքը հոգու փրկության մասին է:
Մեջբերած խոսքում Քրիստոս կոչ է անում ներողամտության: Հնում և այսօր այտին հարվածել` նշանակում է մահացու վիրավորանք հասցնել: Եվ եթե դու կարողանում ես քո մեջ ուժ գտնել և անմիջապես չպատասխանել վիրավորանքին վիրավորանքով և անգամ պատրաստ ես երկրորդ անգամ լսելու կամ ստանալու վիրավորանք, ապա վստահ եմ, որ քո սթափ պահվածքը կսթափեցնի նաև դիմացնին՝ նրան, ով վիրավորում է, քանի որ քրիստոնյան օրինակ պետք է դառնա իր ներողամտությամբ, համբերատարությամբ:
Սակայն դիտարկենք նաև այն պահը, որ Ձեր խոնարհությունը՝ մարգարիտը, ոտնահարվում է խոզերի կողմից՝ այսինքն դիմացինը երկրորդ անգամ է հարվածում և պատրաստ է էլի ու էլի հարվածել, ապա պետք չի թույլ տալ, որ քրիստոնեական հեզությունը ոտնակոխ դառնա…
Աստվածաշունչը հաստատում է. «Ովքեր հեզ են, նրանք կժառանգեն երկիրը և կզվարճանան մեծ խաղաղության մեջ» (Սաղ. 36: 11), «Երանի հեզերին, որովհետև նրանք երկիրը պիտի ժառանգեն» (Մատթ. 5: 5): Բայց ո՞վ է ասել, թե հեզերը նրանք են, ովքեր չեն հակառակվում չարին: Հեզերը Աստծու կամքին հնազանդվողներն են: Դրանում է քրիստոնեական հեզության իմաստը: Չարի առջև հեզ լինելը տհաճ է Աստծուն և չի կարող մատուցվել որպես քրիստոնեական հեզության օրինակ: Նույն ինքը Քրիստոս եկավ հաստատելու ոչ թե «խաղաղություն, այլ՝ սուր»՝ հոգևոր սուր, որը բաժանում է բարին չարից:


Օրհնությամբ՝ Տ. Շմավոն քահանա Ղևոնդյան

Ի՞նչ կրոնական ուղղության էր հարում Հովհաննես Մկրտիչը, որն օծեց Քրիստոսին, ի՞նչ նշանակություն ուներ այդ արարողությունը:

Ս. Հովհաննես Մկրտիչն այն մարգարեն էր, ով պետք է հարդարեր Տիրոջ ճանապարհները՝ Նրա առջևից ընթանալով և վկայելով Նրա մասին, ըստ Եսայի մարգարեի. «Անապատում կանչողի ձայնն է, պատրաստեցեք Տիրոջ ճանապարհը և հարթեցեք Նրա շավիղները» (տես Մատթ. 3: 1-4)։ Նա մանկուց մեծացել էր անապատում, որովհետև Եղիսաբեթը՝ նրա մայրը, նրան փախցրեց Հերովդեսի զինվորներից, քանի որ Հերովդեսը հրամայել էր սպանել Բեթղեհեմի բոլոր մանուկներին՝ երկու տարեկանից ցածր։ Մեծանալով՝ նա անդամակցեց Քումրանի վանական միաբանությանը, սակայն իր հատուկ առաքելության կոչումով չեր հարում որևէ այլ ուսմունքի կամ կրոնական ուղղության, այլ՝ նախապարաստվում էր Տիրոջը մկրտելու։ Սուրբ Հոգին նրա վրա էր, և երբ նա եկավ Հորդանան՝ մկրտելու, ժողովուրդը ընդունեց նրան որպես մարգարե։ Երբ Տերը եկավ նրանից մկրտվելու, նա Սուրբ Հոգով ճանաչեց Նրան և վկայեց, որ Նա է Քրիստոսը (տես՝ Հովհ. 1: 29-34)։
Տերը մկրտվեց Հորդանանում, որպեսզի վերցնի աշխարհի մեղքը, ինչպես վկայեց Ս. Հովհաննես Մկրտիչը։ Իսկ Ս. Բարսեղ Կեսարացու վկայությամբ՝ Նա ոտնակոխ արեց սատանայի գլուխը, որովհետև արդար և անարատ լինելով՝ Իր վրա վերցրեց մեղավոր մարդկության մեղքի պատասխանատվությունը։
Իսկ օծման մասին ասեմ, որ Նա Ինքը Օծյալ Տերն է՝ Քրիստոսը։ Նրա մասին այսպես է վկայում Ս. Ղուկաս Ավետարանիչը. «Այսօր Դավթի քաղաքում ձեզ համար Փրկիչ ծնվեց, որ Օծյալ Տերն է» (Ղուկ. 2: 11)։ Ուստի Ս. Հովհաննես Մկրտիչը չօծեց Նրան, այլ՝ մկրտեց, և դրա համար էլ կոչվում է Մկրտիչ։


Օրհնությամբ՝ Տ. Սմբատ քահանա Սարգսյան

Շատ անգամ հոգևորականներն հորդորում են Սուրբ Գրքի ընթերցումն սկսել Նոր Կտակարանից։ Ճի՞շտ է դա։

Անշուշտ, ճիշտ են վարվում, որովհետև քրիստոնյաների համար Աստվածաշնչի մուտքը համարվում է Ավետարանը։ Աստվածային արքայության, փրկության, Կենաց ճանապարհի դուռը Քրիստոսն է, բնականաբար Աստվածաշնչի մուտքն էլ Նոր Կտակարանով պիտի լինի, հատկապես նրանց համար, ովքեր առաջին քայլերն են կատարում հոգևոր կյանքում։ Նոր Կտակարանն ավելի մատչելի է հատկապես նրանց համար, ովքեր քրիստոնյա են և ուզում են մերձենալ Աստծուն։ Նոր Կտակարանով բացվում (բացատրվում) է Հին Կտակարանը, այլապես այն կարող է թվալ սոսկ հրեական պատմություն։


Օրհնությամբ՝ Տ. Միքայել եպիսկոպոս Աջապահյան

 Ինչո՞ւ Հիսուս խաչի վրա ասաց. «…Աստված իմ, Աստված իմ, ինչո՞ւ թողեցիր ինձ» (Մատթ. 27:46):

Քրիստոս խաչի վրա գամեց մարդկության բոլոր մեղքերը, նաև այն մեղքը, որը կարելի է կոչել աստվածթողություն, որ մարդկանց թվում է, թե Աստված իրենց թողել է: Իրականում մարդիկ են հեռանում Աստծուց: Որպեսզի մարդկանց երբևէ չթվա, թե Աստված հեռացել է իրենցից, Քրիստոս այդ խոսքերն ասաց՝ դառնալով հուսահատ մարդու վերջին խոսնակը: Քրիստոնյան պետք է միշտ վստահ լինի, որ Աստված երբևէ իրեն չի թողնի, նաև Աստծուն ավելի մոտ լինելով՝ վատ արարքներ չկատարի և չհեռանա Աստծուց:


Օրհնությամբ` Տ. Շմավոն քահանա Ղևոնդյան

4. Ի՞նչ է Ճրագալույցի Սուրբ Պատարագը:

Ճրագալույցի Սուրբ Պատարագ մատուցվում է տարին 2 անգամ ` Սուրբ Ծննդյան և Սուրբ Հարության տոների նախորդ օրը երեկոյան: Ճրագալույց նշանակում է ճրագ (մոմ) լուցանել, այսինքն` վառել: Այդ օրը երեկոյան մարդիկ եկեղեցում վառված ճրագները տուն են տանում՝ որպես Քրիստոսի Սուրբ Ծննդյան և Սուրբ Հարության կենարար Լույսի խորհրդանիշ:


Հարգանքով՝ «Իմ քահանան» ծրագրի խմբագրություն

5. Ինչո՞ւ եկեղեցական ծեսերը երգվում են, նույնիսկ Աստվածաշունչը երգելով են ընթերցում:

Ցանկացած անհատ իր զգացմունքներն արտահայտում է երգի, բանաստեղծության միջոցով, որոնք ազդում են մարդու ներաշխարհի վրա: Երեխային քնեցնելու համար մայրը «Օրորոցային» է երգում, սիրահարվածն իր սերն արտահայտում է երգի միջոցով: Իսկ մենք, որ հոգևոր աշխարհի հետ գործ ունենք և ամեն օր աղոթական կյանքով ենք ապրում, առավել ևս կարիք ունենք երգով արտահայտելու մեր սերն ու երախտագիտությունն Աստծուն: Աշխարհիկ երգն ամեն տեղ կարելի է երգել, իսկ հոգևորը` աղոթք է, հոգու խոսք: Երբ մարդը հասնում է աղոթական վիճակի, ապա նրա կատարած երգն ամենահաջողվածն է: Բազմիցս նկատել եմ, որ եկեղեցում գտնվող քրիստոնյաները հանդիսատեսի նման են իրենց պահում, այնինչ պիտի իմանան բոլոր հոգևոր երգերը և քահանաների հետ միասին երգեն:


Օրհնությամբ՝ Տ. Կորյուն քահանա Մարտիրոսյան

6. Ինչո՞ւ Ս. Պատարագը գրաբարով է երգվում: Շատերը դժվարանում են հասկանալ՝ գրաբարը չիմանալու պատճառով: 

Ս. Պատարագն աղոթք է, հոգևորականն աղոթում է և ոչ թե ելույթ ունենում, որ ժողովուրդը հասկանա: Ես շատ անգամ գրաբարով օտարերկրացիների համար աղոթք եմ արել, ի՞նչ է, աղոթքը տեղ չհասա՞վ: Առաջնայինը հավա՛տքն է: Կարելի է աղոթքը վերածել աշխարհաբարի, բայց շարականն ինչպե՞ս փոխես: Մեր շարականները կանոնակարգված են: Դրանք մեր եկեղեցու հայրերն են հաստատել, և իրավունք չունենք խախտելու:


Օրհնությամբ՝ Տ. Կորյուն քահանա Մարտիրոսյան

Ավելին »
2015-08-01

Սբ. Աթանաս, Սբ. Կյուրեղ հայրապետների հիշատակության օր

Սբ. Աթանաս և Սբ. Կյուրեղ հայրապետներն Ընդհանրական Եկեղեցու ամենակարկառուն գործիչներից են, ովքեր իրենց ողջ կյանքն ապրեցին հանուն քրիստոնեական հավատի ուղղափառության հաստատման ու տարածման` ընդդեմ մոլար ըմբռնումների եւ ուսմունքների: Աթանասը (295-373թթ.) ծնվել է Ալեքսանդրիայում` հույն քրիստոնյա ընտանիքում: Բարձրագույն կրթություն ստացել է հայրենի քաղաքի հռչակավոր աստվածաբանական ճեմարանում: Սարկավագ ձեռնադրվելով տեղի պատրիարք Ալեքսանդր Ալեքսանդրացու կողմից, իբրև նրա անձնական քարտուղար` մասնակցել է Նիկիայի 325 թվականի Տիեզերաժողովին և լուրջ հակահարված հասցրել Արիոսին ու նրա հետևորդներին, ովքեր մերժում էին Քրիստոսի աստվածային բնությունը` նրան համարելով արարած: Ի հակադրություն այս սխալ վարդապետության` Աթանասը հաստատում է Քրիստոսի Աստված լինելու իրողությունը և փրկությունը տեսնում է Աստծո հետ մարդկային բնության միավորման մեջ, ինչը հնարավոր է միայն Աստծո մարդացման խնդրին: Փրկությունը, ըստ Աթանասի բանաձևման, ոչ այլ ինչ է, եթե ոչ աստվածացում. «Աստված մարդացավ, որպեսզի մարդն աստվածանա»: Աստվածացումն Աստծուն որդեգրվելն է, «որպեսզի մարդկանց որդիները դառնան Աստծո որդիներ»: Սբ. Աթանասը, 328 թվականին բարձրանալով պատրիարքական աթոռ, հետագա իր ողջ կյանքի ընթացքում անդադար պայքարում է արիոսական հերձվածի դեմ, պաշտպանում նիկիական ուղղափառ դավանանքը: Ենթարկվելով հալածանքների` իր եպիսկոպոսական 47 տարիներից 15-ն անցկացրել է աքսորում: Սակայն ճշմարտության հաստատման իր գերմարդկային ջանքերը տալիս են բարի պտուղներ. Աթանասի մահից 7-8 տարիներ հետո` Կ.Պոլսի 381 թվականի Տիեզերաժողովում, վերջնականապես ամրագրվում է Աթանասի վարդապետությունը: Մեծ է Աթանասի վաստակը նաև վանականության զարգացման գործում: Կյուրեղ Ալեքսանդրացի հայրապետն Ալեքսանդրյան աստվածաբանական դպրոցի փայլուն ներկայացուցիչներից մեկն է: Ծնվել է 380 թվականին, Թեոփիլոս պատրիարքի եղբորորդին է, որին հաջորդել է 412 թվականին: Կ. Պոլսի պատրիարք Նեստորի դեմ պայքարել է ուղղափառ դավանանքի համար, որի պատճառով էլ Թեոդորոս Բ կայսրը  431 թվականին Եփեսոսում հրավիրել է երրորդ Տիեզերական ժողովը: Ժողովի ընթացքում Նեստորի ուսմունքը  դատապարտվել է, իսկ Մարիամի համար ընդունվել է «Աստվածածին» անվանումը: Կյուրեղի նշանավոր բանաձևը`«Մի բնութիւն Բանին մարմնացելոյ», դարձել է Հայ Առաքելական Եկեղեցու` Քրիստոսի բնության վարդապետության հիմնաքարը:
2015-08-01

Սուրբ Գրիգոր Աստվածաբանի հիշատակության օր

Սբ. Գրիգոր Աստվածաբանը կամ Նազիանզացին ծնվել է 328 թվականին Կապադովկիայի Նազիանզ գյուղաքաղաքի մոտ գտնվող Արիանզ գյուղում Գրիգոր եպիսկոպոսի ընտանիքում: Նա իր կրթությունն ստացել է Կեսարիայում, այնուհետև Աթենքում, որտեղ էլ ծանոթացել է քրիստոնեության մեկ այլ ապագա խոշոր դեմքերից մեկի` սբ. Բարսեղ Կեսարացու հետ: Որոշ ժամանակ ճգնողական կյանքով ապրելուց հետո Գրիգորը վերադառնում է Նազիանզ, հոր կողմից քահանա ձեռնադրվում, այնուհետեւ դառնում Սասիմայի եպիսկոպոս: Սբ. Գրիգոր Աստվածաբանը սբ. Բարսեղ Կեսարացու հետ համառ պայքար է մղել արիոսականների դեմ, մասնակցել նաև Պոլսի Բ տիեզերաժողովին: Նա վախճանվել է 389 թվականի հունվարի 25-ին: Գրիգոր Նազիանզացին թողել է հարուստ գրական ժառանգություն, որը թարգմանվել է հայերեն 5-8 դարերում: Հայերեն թարգմանության մի մասն ամենայն հավանականությամբ կատարել է Մովսես Խորենացին: Սբ. Գրիգոր Նազիանզացին քրիստոնեության մեծագույն դեմքերից մեկն է, որն արիոսականների դեմ իր պայքարով նպաստել է քրիստոնեության անաղարտ պահպանմանը և իր հարուստ գրվածքներով մեծապես ազդել քրիստոնեական աստվածաբանական մտքի ձևավորման վրա:

Առաջիկա եկեղեցական տոնը

2015-08-03

Սուրբ Եվգինե կույսի, նրա հոր Փիլիպպոսի և մոր Կղոդիայի, երկու եղբայրների` Սերգեյի և Ապիտոնի, երկու ներքինիների հիշատակության օր

Փիլիպպոսը հռոմեացի ազնվական էր: Նշանակվելով Եգիպտոսի կառավարիչ` ընտանիքով տեղափոխվում է Ալեքսանդրիա: Եվգինեն հոր խորհրդով սովորում է գիտության այդ նշանավոր կենտրոնում, որտեղ մեծ հետաքրքրությամբ ընթերցում է Պողոս առաքյալի թղթերը: Հավատալով Հիսուս Քրիստոսին` իր երկու ներքինիների հետ մկրտվում է և դառնում քրիստոնյա: Այնուհետև տղամարդու զգեստ հագած գնում է վանք, դառնում վանահայր: Երիտասարդ մի կին սիրահարվելով Եվգինեին` մերժվում է, հետո մեղադրում նրան բռնության փորձ կատարելու համար: Կանգնելով դատավորի առջև, որը նրա հարազատ հայրն էր, Եվգինեն ստիպված է լինում բացահայտել իր ինքնությունը: Հայրը և մյուս հարազատները, լսելով Եվգինեից Փրկչի մասին, դառնում են քրիստոնյաներ: Կայսրը, իմանալով այդ մասին, սպանել է տալիս Փիլիպպոսին: Նրանց ընտանիքը տեղափոխվում է Հռոմ, ուր քրիստոնյա լինելու պատճառով ձերբակալվում են: Քրիստոսի Ծննդյան տոնին Եվգինեին գլխատում են: Քիչ անց, նահատակության փառապսակն է ընդունում նաև նրա մայր Կղոդիան:
2015-08-03

Սբ. վկաներ Եվգենիոսի, Մակարիոսի, Վաղերիոսի, Կանդիտոսի ու Ակյուղասի հիշատակության օր

Քրիստոնեության արագ տարածումը հատկապես հռոմեական կայսրության սահմաններում արդեն երկրորդ դարից անհանգստացնել է կայսրերին: Հրապարակվեցին կայսերական հրովարտակներ, որոնցով հրահանգվում էր կամ հեթանոսության դարձնել քրիստոնյաներին կամ էլ հալածել մինչև մահ: Հալածանքների այդ ժամանակաշրջանում բազմաթիվ քրիստոնյաներ նախընտրում էին մեռնել, քան ուրանալ Քրիստոսին: Եկեղեցին մեծապես գնահատում է հանուն Քրիստոսի այդ մարդկանց կրած չարչարանքները, նրանց համարձակությունն ու հավատը: Այդպիսի վկաներ են Հուլիանոս Ուրացող կայսեր օրոք նահատակված Եվգենիոսն ու Մակարիոսը, Դիոկղետիանոս և Մաքսիմիանոս կայսրերի օրոք նահատակված Վաղերիոսը, Կանդիտոսն ու Ակյուղասը: Տոներ կարգելով ի հիշատակ այդ նահատակների, Եկեղեցին ուսուցանում է հավատացյալներին հավատարիմ մնալ Քրիստոսին նույնիսկ ամենադժվարին պայմաններում:
2015-08-04

Ս.Անդրե զորավարի, նրա բանակի Կալինիկոսի և Դոմետիոսի վկաների հիշատակության օր

Անդրե զորավարը համաքրիստոնեական սուրբ է, ով նահատակության պսակն ընդունեց հանուն քրիստոնեական հավատի տարածման եւ ծաղկման: Նա Կիլիկիայից էր եւ ապրում էր Դիոկղետիանոս կայսեր օրոք: Որպես բարձրաստիճան զինվորական` ծառայում էր Սիրիայի կայսերական բանակում` միաժամանակ լինելով գաղտնի քրիստոնյա: Պարսիկների դեմ պատերազմի ժամանակ, երբ իր սակավաթիվ բանակը (մոտ 600 հոգի) հարկադրված նահանջում էր, քաջարի զորավարը նրանց գոտեպնդում է Հիսուս Քրիստոսի անունով և վերադարձնելով բանակին մարտադաշտ` հաղթական դուրս գալիս պատերազմից: Սրանով ողջ բանակը քրիստոնյա է դառնում: Բանակի ընդհանուր սպարապետը, իմանալով այս մասին, զորք է ուղարկում եւ Տյուրոսի կիրճում նահատակում ամենքին: Կալինիկոսը գաղատացի քրիստոնյա էր և իբրեւ ձեթի վաճառական, տեղից տեղ էր շրջում եւ տարածում քրիստոնեական հավատը: Երբ ձերբակալվեց եւ հրավիրվեց ուրանալու Քրիստոսին, մերժեց և տաժանակիր չարչարանքների ենթարկվելով` նահատակվեց:  Դոմետիոսը տարսոնացի քրիստոնյա ազնվական ընտանիքի զավակ էր, ժամանակակից Դիոկղետիանոս կայսերը: Լինելով բժիշկ, նա շրջում էր զանազան կողմերում և կարոտյալ հիվանդներին բժշկում իր մասնագիտական գիտելիքներով և հավատի զորությամբ: Միաժամանակ սրտապնդում էր հալածանքի ենթարկված քրիստոնյաներին: Շուտով, սակայն, ձերբակալվում է և տարվում Նիկոմեդիա` դատվելու: Հակառակ իր մարտիրոսանալու բուռն փափագի` նա շղթայակապ չարչարանքի տարվելիս մի պահ կանգ է առնում աղոթելու և ավանդում է իր մաքուր եւ բարեսեր հոգին:
2015-08-06

Սբ. Ադրիանոսի եւ նրա կնոջ` Անատոլիայի, Թեոդորոս և Ելեւթյուրոս վկաների հիշատակության օր

Ադրիանոսը Մաքսիմիանոս կայսեր օրոք հռոմեական բանակում բարձրաստիճան պաշտոնյա էր, որ սկզբնապես հեթանոս էր և հալածում էր քրիստոնյաներին: Սակայն տեսնելով նրանց քաջությունն ու համբերությունը` իր կնոջ` Անատոլիայի աղոթքի ու ջանքերի շնորհիվ ի վերջո քրիստոնյա է դառնում: Նոր հավատքի համար նա բանտարկվում է և խստագույն չարչարանքների ենթարկվելով` նահատակվում է 310 թվականին: Անատոլիան, որ քրիստոնյաների դեմ հարուցված հալածանքների ժամանակ գոտեպնդում էր բանտարկյալներին` չտկարանալու հավատի մեջ եւ արիաբար ընդունելու մարտիրոսական պսակը, իր ամուսնու նահատակությանը ներկա էր, իբրև այր ձեւանալով: Նա այնքան անձնվիրաբար էր ծառայում բանտարկյալ քրիստոնյաներին, որ ստանում «քույր մարտիրոսաց» անունը: Ամուսնու մահից հետո քաշվում է Բյուզանդիոն, ապրում առաքինի վարքով և իր մահկանացուն կնքում խաղաղ մահով: Թեոդորոսը զորավար էր հռոմեական բանակում Լիկիանոս կայսեր օրոք: Վերջինս թեև Կոստանդիանոսի հետ ստորագրել էր քրիստոնյաների ազատագրման հրովարտակը, բայց հետագայում մտափոխվում է եւ սկսում հալածել քրիստոնյաներին: Իրազեկ դառնալով, որ Թեոդորոսը ոչ միայն քրիստոնյա է, այլև ուրիշներին է քրիստոնեացնում, Լիկիանոսը հրահանգում է նրան հրաժարվել նոր հավատից եւ դառնալ հին կրոնին: Սակայն Թեոդորոսը գերադասում է ենթարկվել չարչարանքների, քան ուրանալ Քրիստոսին: Կայսեր հրամանով նրան ձաղկում են, ապա գլխիվայր կապում խաչափայտին ու գլխատում 319 թվականին: Ելևթյուրոսը ապրել եւ գործել է Դեկոս կայեր իշխանության օրոք Գաղատիայում: Դաժանաբարո Կումվրիա թագավորին պախարակելու համար գլխատվում է քաղաքի բնակիչներից մեկը: Նրա գլխատմանը ներկա Ելեւթյուրոսը դատարանին է դիմում առավել խիստ հանդիմանություններով, որի համար հալածվում է և հրաշքով փրկվում: Հրաշքին ականատես լինելով` բազում հեթանոսներ քրիստոնյա են դառնում, ի թիվս որոնց` Կալինիկոս քուրմը, որն իրեն բացահայտ քրիստոնյա է հռչակում և գլխատվում: Ելեւթյուրոսը, դիմագրավելով բազմաթիվ տանջանքների, վախճանվում է իր մահով:

Հեռուստահաղորդումներ

Ընտրել Loader

Օրվա խորհուրդը

Օգոստոսի 1

Օգոստոսի 1

«Հարստությունը չի օգնի բարկության օրը, բայց արդարությունը կփրկի մահից» (Առակ. 11: 4):
Առակ. 11: 2-11
Եսայ. 61: 3-7
Եբր. 13: 7-9
Հովհ. 16: 33 - 17: 8

Եկեղեցական տոներ

« Օգոստոս 2015 »
ԵրկԵրքՉրքՀնգՈւրբՇբթԿիր
2
5
7
10
11
12
13
14
17
18
19
20
21
22
23
24
26
28

Եկեղեցական տոներ

Բաժանորդագրվել